CESTOVATEĽSKÝ VEĽTRH ITF SLOVAKIATOUR 2015

2. február 2015
in Category: Travel Blog - Slovensko
0 75472 52
CESTOVATEĽSKÝ VEĽTRH ITF SLOVAKIATOUR 2015

CESTOVATEĽSKÝ VEĽTRH ITF SLOVAKIATOUR 2015

Atmosféru exotiky spolu s ponukou turistických atrakcií blízkych a vzdialenejších krajín aj tento rok do Bratislavy priniesol medzinárodný veľtrh cestovného ruchu ITF Slovakiatour.

Počas štyroch dní so zaujímavými hudobnými a kultúrnymi vstupmi pri českých a slovenských stánkoch svoj kraj a prostredie najzaujímavejším spôsobom odprezentovali reprezentanti z regiónu Malohontu, Prievidze, Pienin, Martina a Turčianskych Teplíc. Žilinský turistický kraj predstavil oblasť Malej Fatry a Rajeckej doliny, ktorá ako prvá využíva inovácie a najmodernejšie postupy internetového a televízneho multilevel marketingu.

Okrem kvalitnej expozície domácich regiónov tých najlepších zo zahraničia znovu ubudlo. Svoju poslednú minuloročnú účasť vopred avizovali Cyprus Tourism Organisation, víťaz televíznej súťaže o najproduktívnejšiu medzinárodnú turistickú organizáciu Európy v marketingových stratégiách a boji o získanie dovolenkárov do svojej krajiny. Ako na väčšine popredných medzinárodných veľtrhoch vernými zostali a svojou expozíciou s programom excelovali Tunisko, Maroko, Turecko, Maďarsko a Egypt. Na veľtrhu spomedzi viac ako 300 vystavovateľov popri domácich regiónoch a okolitých krajinách nechýbala ani exotika, Dominikánska republika, Brazília a Vietnam. Po prvýkrát sa na veľtrhu predstavili krajiny a obľúbené turistické destinácie ako Seychely, Spojené štáty americké a Kamerun.

Na minuloročný neúspech v návštevnosti Slovenska by určite najradšej väčšina podnikateľov v cestovnom ruchu zabudla, no krajské organizácie znovu stavili na klasický veľtržný cirkus bez využitia ďalších moderných taktík prirodzeného šírenia informácií. Oblastné organizácie cestovného ruchu lákali návštevníkov do svojich regiónov, pretože treba zažiť nielen spoznávanie prírody a zaujímavých pamiatok v okolí miest. Pri prechádzkach uličkami v centrách mestečiek sa tiež môžu turisti cítiť príjemne, zažiť veľa nepoznaného, ochutnať miestne špeciality a spoznať čaro tradícií v miestnych múzeách.

Kto veľtrh neobišiel, mal jedinečnú možnosť pod jednou strechou porovnať ponuky cestovných kancelárií, aj keď z tých najväčších a najznámejších touroperátorov tento spôsob prezentácie už využili len posledné štyri. Naopak, české cestovné kancelárie, ktorým Slováci v rámci destinácií, akou je napríklad termálny ostrov Ischia, nedokážu cenovo konkurovať, na tohtoročnom ITF Slovakiatour nechýbali. Do dovolenkovích stredísk svojej ponuky každoročne získavajú klientov zo Slovenska, čomu tunajšie cestovky vďaka daňovému zaťaženiu, komplikovanému výpočtu kompletnej ceny a ďalším nezmyslom, ktoré vláda SR nakladá na ramená podnikateľov, nedokážu konkurovať.

Pokles návštevníkov v roku 2014, výpadok príjmov kvôli ukrajinskej kríze (ako obhajovali Slovensko niektoré z médií) a neefektívnej prezentácii Slovenska v zahraničí bude tento rok poznačený ďalším úbytkom turistov, tentokrát z Českej republiky. Viac sa dozviete v reportáži z medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu Holiday World 2015 v Prahe.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>