Belehradský veľtrh cestovného ruchu (Beogradski Sajam) je hodnotený ako najväčšie turistické podujatie v krajine aj juhovýchodnej Európe. Už viac ako 30 rokov napĺňa medzinárodné obchodné štandardy a so svojimi vystavovateľmi si vytvoril partnerské vzťahy, ponúka kvalitu a rôznorodé aktivity a každoročne priláka obrovské množstvo vystavovateľov.
V roku 2022 sa konal už jeho 43. ročník zameraný na obnovu turistickej atmosféry, ako aj propagáciu trendov a inovácií, ktoré budú formovať budúcnosť cestovného ruchu.
Slogan tohtoročnej výstavy sa niesol v duchu „Medzi horami a moriami“. Každý z návštevníkov si tak mohol vybrať z bohatej veľtržnej ponuky podľa svojich predstáv medzi tradične obľúbenými prímorskými destináciami: Grécko, Turecko, Čierna Hora, Egypt, Bulharsko, Rusko, Severné Macedónsko, Tunisko, Rumunsko, Maďarsko a Slovensko a prvýkrát sa na veľtrhu predstavila i Malajzia s bohatou turistickou ponukou.
Vláda Srbska a ministerstvo zdrojov vyčlenili v roku 2021 na ekonomiku cestovného ruchu a stravovania 5,4 miliardy dinárov a výsledky sa očakávajú. Cestovný ruch sa dokázal prispôsobivosť zmene, ktorá nastala, a srbský cestovný ruch sa na globálnej úrovni zotavuje rýchlejšie, ako sa očakávalo. Pre úplné ozdravenie postpandemického turizmu je potrebné definovať nové mechanizmy, pretože sa zmenili aj okolnosti, v ktorých žijeme, pracujeme, cestujeme. Turistika do novej doby je nevyhnutná.
Minulý rok sa predstavilo viac ako 880 vystavovateľov, pričom návštevnosť presiahla 58-tisíc ľudí. Medzinárodný charakter podujatia, ktoré každoročne priťahuje viac vystavovateľov zo všetkých kútov sveta, potvrdilo viac ako 250 zahraničných účastníkov zo 43 krajín.
Súčasne sa s veľtrhom cestovného ruchu konal aj 12. ročník medzinárodného veľtrhu BEOWINE, na ktorom sa stretli poprední výrobcovia a dovozcovia tých najlepších vín.
Aj veľtrh potravinárskeho priemyslu HORECA sa koná súčasne s veľtrhom cestovného ruchu, ktorý je jeho neoddeliteľnou súčasťou od roku 2005.