JURAJ TRSTENSKÝ – VÍŤAZ SÚŤAŽE SLOVENSKO, POHOSTINNÉ SRDCE EURÓPY V SEKCII TELEVÍZIA

14. februára 2015
in Category: Travel Blog - Slovensko
0 15672135 111
JURAJ TRSTENSKÝ – VÍŤAZ SÚŤAŽE SLOVENSKO, POHOSTINNÉ SRDCE EURÓPY V SEKCII TELEVÍZIA

JURAJ TRSTENSKÝ – VÍŤAZ SÚŤAŽE SLOVENSKO, POHOSTINNÉ SRDCE EURÓPY V SEKCII TELEVÍZIA

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR vyhodnotilo druhý ročník novinárskej súťaže Slovensko – pohostinné srdce Európy 2014. Na slávnostnom galavečeri v bratislavskej Inchebe boli odovzdané dve ceny v kategóriách rozhlas a televízia a dve uznania. Po prvýkrát boli odovzdané aj štyri ceny ministra za najlepšiu inováciu v cestovnom ruchu, kde hlavnú cenu v televíznej kategórii získal dlhoročný dokumentarista, kameraman člen F.I.J.E.T-u, IFJ a SSN Juraj Trstenský.

„Som rád, že už aj niektoré zo slovenských organizácií cestovného ruchu objavili čaro a silu videomarketingu. Po desiatich rokoch sme oprášili projekt z dielne našej produkčnej spoločnosti, ktorý je zameraný na oživenie turizmu v zabudnutých regiónoch Slovenska a na jeho propagáciu v zahraničí. Aj generálny tajomník UNWTO, šéf svetovej organizácie cestovného ruchu Taleb Rifai pri návšteve našej krajiny povedal, že nestačí vyzerať dobre, ale treba sa svetu ohlásiť inteligentným spôsobom.

Toto však nie je možné, keď má propagáciu celého odvetvia CR v rukách štátny sektor. Tým, že nespolupracuje so súkromným, to ináč ako minuloročným prepadákom do mínusových čísel v návštevnosti zo zahraničia skončiť ani nemohlo. Takmer vôbec nevyužívame moderné a najefektívnejšie možnosti prirodzeného online šírenia informácií, ktoré nám priniesla moderná doba internetu a nič sa za to neplatí.

Všetky projekty z našej pôvodnej produkcie sú určené práve na vyplnenie chýbajúcich článkov na internete a bonusom pre obchodných partnerov, ktorými sú práve subjekty podnikajúce v cestovnom ruchu, je vysielanie destinácií a hotelov vo viac ako 300 televíziách po celom svete.

Travel Magazín je nový formát televíznej relácie o cestovaní, ktorá vie predať krajinu, prostredie, hotely, všetky turistické atrakcie, podujatia, historické pamiatky a aj múzeá, ktoré horko-ťažko prežívajú. Ich príjem zo vstupného nadokáže pokryť ani náklady na prevádzkovú réžiu, keďže spolu so školstvom boli od štátu presunuté pod správu VÚC. Na viacerých miestach ide o unikáty, ktoré doplácajú na zlé hospodárenie, nedostatočný alebo žiadny marketing a tu pomôže iba intenzívna televízna a online propagácia.

Nedávno sme začali s výrobou prvých 500 častí, no aj napriek jedinečnosti projektu len približne 2 % produkcie budú nakrútené v regiónoch stredného a východného Slovenska. Televízni diváci a priaznivci internetových cestopisov sa teda môžu tešiť na nové dokumenty z Blízkeho východu, Balkánu, severnej Afriky a Ázie. Okrem najzaujímavejších zákutí v okolí známych dovolenkových destinácií Stredomoria v nových epizódach Travel Magazínu predstavíme aj doteraz nespoznané krásy bývalých krajín Zväzu sovietskych socialistických republík. V častiach zo známych prímorských stredísk prinesieme pikošky a rady pre rodiny s deťmi o možnostiach dovolenek, na ktoré netreba šetriť“.

Motivuje vás cena ministra DVRR k ďalším inováciám a projektom užitočným pre incoming Slovenskej republiky?

„Dostal som papier… (smiech) … a žiadnu ponuku… A toto je vizitka Slovenska. Dovolím si to prirovnať k veľkému pieskovisku, kde sa hrajú deti spriaznené aktuálnej vláde. Toto pieskovisko cestovného ruchu je financované zo štátneho rozpočtu, a preto je vstup naň len pre vyvolené decká. S tými, čo majú skutočný záujem a záleží im na propagácii cestovného ruchu vo svojom meste alebo regióne, sa stretávam na medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí, ktoré ešte spĺňajú svoju podstatu a ich úroveň neklesá každým rokom.“

J. Krišková