KARTA NEVÝHOD OD AIR BERLIN

17. novembra 2016
in Category: Travel Blog - Zahraničie
0 5910435 66
KARTA NEVÝHOD OD AIR BERLIN

KARTA NEVÝHOD OD AIR BERLIN

Top Bonus karta leteckej spoločnosti môže byť nevýhodnou v prípade, že nelietate viackrát týždenne. O svojej zlej skúsenosti nám do redakcie napísal divák z Bratislavy.

„Dlhé obdobie som lietal s Berlinair a jeho partnerskými leteckými spoločnosťami, ako sú Lauda Air alebo Fly Niki do Švajčiarska a Nemecka. Vždy som kupoval letenky priamo cez ich stránku, nikdy to nebolo cez portály s lacnými letenkami. Pri platení sa mi vždy na stránke objavil plán lietadla, kde som mal možnosť vybrať si miesto v lietadle od toho siedmeho radu ďalej dozadu. Niekedy som si vzal miesto v uličke, inokedy pri okne, vždy som však mal možnosť byť v prednej časti lietadla alebo v strede, vyhovovalo mi to hlavne pri vystupovaní z lietadla, lebo som bol skôr vonku.

Neskôr ma začal Air Berlin pravidelne zasypávať reklamami s ponukami v zmysle, aké výhodné by pre mňa bolo, keby som sa stal členom ich klubu, na základe čoho dostanem aj bonuskartu. Tým pre mňa mali plynúť rôzne výhody, myslel som si, že možno niekedy v budúcnosti by bola aj nejaká zľava na letenke, a tak som sa nechal nachytať. Vyplnil som teda všetky potrebné údaje v dotazníkoch a po nejakom čase som dostal ich červenú kartu.

Odvtedy ako som členom Top Bonus klubu a túto kartu mám, zanikla mi aj tá jediná výhoda, ktorú som mal v podobe výberu sadadla v lietadle. Teraz mi po rezervácii letenky vždy príde správa, kde budem sedieť a miesto mi je automaticky pridelené. Väčšinou je to vždy na konci lietadla v uličke alebo na miestach, ktoré nie sú nejako obľúbené, ako povedzme tie vzadu, kde sa operadlá sedačiek nedajú zložiť. Najprv som si myslel, že je to z dôvodu vypredania lietadla, ale po nejakom siedmom objednávaní letenky u tejto spoločnosti som pochopil, že toto je tá ich výhoda – nevybrať si miesto.

Ďalej som postrehol, že kontrolou údajov pri rezervácii selektujú ľudí podľa národnosti a posledné miesta obsadzujú akoby nežiaducimi „Untermensch“ z východného bloku Európy. Kým som si vyberal miesto sám, vždy sedeli pri mne Rakúšania alebo Nemci. Odvtedy ako mám kartu „výhod,“ počujem okolo seba len poľštinu, češtinu, slovenčinu a maďarčinu. Toto mi potvrdili aj ľudia, s ktorými som sa počas letu rozprával, pretože nemecky hovoriaci cestujúci sú na konci lietadla skôr raritou.

Aj keď lietam dosť často, rýchlo som pochopil, že podľa nich daný počet potrebných míľ nenalietam tak skoro, že táto karta je viac o nevýhodách ako výhodách a že do takéhoto klubu nechcem patriť. Napísal som e-mail do Air Berlin, aby som uviedol fakty, že kým som bol bežný klient, mal som možnosť výberu miesta v lietadle, že vstupom do ich Bonus klubu som prišiel aj o túto výhodu a toto považujem za podraz. Ďalej, že žiadam, aby moje údaje vymazali z databázy.

S odoslaním e-mailu som mal tiež problém, pretože ich klientske centrum je nedobytné, rovnako informačné stredisko, všade vás hneď upozorňujú, že neprijímajú žiadne reklamy, pritom sami nás reklamou v e-mailovej pošte vkuse obťažujú. Nakoniec sa mi reklamačný e-mail podarilo poslať cez nejakú rubriku press a letecká spoločnosť mi dala možnosť kartu poslať späť poštou alebo ju osobne vrátiť na letisku Schwechat“. Už teraz som zvedavý, či sa ma budú snažiť dostať, keď si budem letenky objednávať na firmu a nie konkrétnu osobu, ako to bolo doteraz.

Ladislav (BA)

Na medzery v službách leteckej dopravy je potrebné upozorniť. Nie vždy ide o low-costové letecké spoločnosti a šetrenie na nesprávnych miestach často končí problémom, ak nie katastrofou. Ďakujeme za všetky vaše príbehyv rubrike Čierna skrinka dovoleniek a cestovania. Čakáme aj ďalšie na e-mailovej adrese office@traveltv.sk.