TELEVÍZIA TRAVEL TV SLOVAKIA SA SŤAHUJE DO TURECKA

9. októbra 2015
in Category: Travel Blog - Slovensko
0 2535835 72
TELEVÍZIA TRAVEL TV SLOVAKIA SA SŤAHUJE DO TURECKA

TELEVÍZIA TRAVEL TV SLOVAKIA SA SŤAHUJE DO TURECKA

Výrobná zložka a office televízie Travel TV Slovakia odchádza zo Slovenska. Subjekt, ktorý bol založený práve na podporu propagácie regiónov stredného a východného Slovenska, sa po šiestich rokoch sťahuje bližšie ku klientom, ktorí projekty produkcie miestnych cestopisných seriálov určených na propagáciu cestovného ruchu vedia oceniť a ďalej efektívne využívať.

Prvá cestovateľská a internetová televízia Travel TV Slovakia (Travel Television) svojimi produktmi už v roku 2008 čiastočne suplovala v zahraničí našu štátnu incomingovú agentúru z vlastných zdrojov. S prihliadnutím na vývoj návštevnosti Slovenska to mohol byť v tom čase najmodernejší spôsob public relations, doteraz nezdieľaný konkurenciou, ktorá by dokázala úroveň televíznych a online kampaní Slovenska aspoň čiastočne priblížiť k ukážkovej Českej republike alebo Rakúsku.

Oblastné organizácie cestovného ruchu a incomingové cestovné kancelárie, ktoré stihli využiť projekt „Dostaň svoje mesto alebo kraj do televízie“ ušetrili na vysielaní, v ktorom bolo možné odprezentovať aj hotelové zariadenia, turistické atrakcie, vodné alebo zábavné parky, 875 441 EUR. Cestovateľské relácie, ktoré by za normálnych okolností mali obmedzenie pre reklamu, boli vo viac ako 400 reprízach vysielané aj v televíziách na Slovensku. Televízne relácie, ktorých súčasťou boli aj reportáže z Bardejova, Starej Ľubovne, Rajeckej doliny alebo Patiniec, boli vysielané v 246 digitálnych a satelitných televíziách v 65 krajinách sveta.

Čo bude ďalej sme sa opýtali Juraja Trstenského, zakladateľa Travel TV a šéfredaktora Travel Channel Slovakia.

„Slovensko o nič neprichádza, možnosti, ktoré sme ponúkli, nevyužilo a keďže stále potrebujeme tvoriť, ideme ďalej. Novú televíziu cestovných kancelárií a agentúr, najsledovanejší travel blog a ďalšie projekty, ktoré postupne predstavíme, bude zastrešovať Travel Channel Slovakia. Od roku 2016 to bude vďaka zoskupeniu tisícok novinárov zo stoviek rôznych médií, státisícov ich priateľov a známych, za pomoci komunít na sociálnych sieťach najsilnejší cestovateľský portál a travel vlog Slovenska. Mnohí si ešte stále neuvedomili, akú silu má online marketing a dodnes zahadzujú peniaze za neefektívnu jednorazovú reklamu v tlačenej forme alebo všeobecných médiách. Projekty, ktoré sme vytvorili na promotion Slovenska v zahraničí, teraz využívajú krajiny s viac ako 80 miliónmi obyvateľov, kompetentní z našej vlády na ne neráčili ani odpovedať.

Ďalšou kategóriou sú cestovné kancelárie a incomingové agentúry.

Koľko touroperátorov sa cítilo neohrozených a v chamtivosti zanedbali vlastný rozhľad. Bezhlavo sa naháňali za vytvorením ponúk nových destinácií, kým v svojich dávno rozbehnutých a časom overených strácali klientov. Ešte rok sme tu na to, aby sme pomohli najmenším cestovným agentúram presadiť sa v internetovom svete a serióznym cestovkám presunúť klientov od špekulantov znižujúcich sa na zľavových portáloch hlboko pod cenu zájazdov a poznávačiek. Nepodporujeme verejné prísľuby na zľavy, ktoré sú klamstvom pre zamestnancov firiem bez prehľadu o cenách a rovnako nekompletné ceny. Tí, ktorí sú skúpi dať províziu poctivej cestovnej agentúre a hľadajú cestičky, ako ich obísť cez zľavové portály a podobne, nech nasledujú Best Choice, Tip Tour, A-tour a Toyo travel…

A k tej hotelierskej brandži, v rámci nakrúcania po dlhom čase na Balkáne sme sa v Banskej Štiavnici stretli s tým, že aj u nás má penzión bez hviezdičiek luxusnejšie izby, lepšie služby a gastronómiu ako tri štvorhviezdičkové hotely, v ktorých sme boli ubytovaní predtým. Projekt Signet – Garant Quality je teda na mieste, aby sa neudržiavané hotely bez inovácií neschovávali za starú nálepku Trip Advisor a ľudia platili len za služby a kvalitu, ktorú skutočne dostanú. Medzinárodné projekty, na ktorých už pracujeme, budú zamerané aj na propagáciu našich hotelov a penziónov v zahraničí. Rok 2016 síce začíname v Karibiku, ale budeme sa sústrediť aj na sever Európy a Áziu.

Samozrejme, naďalej budeme prinášať aktuálne cestovateľské informácie v spolupráci s ministerstvami turizmu približne zo stovky krajín a najpružnejšími organizáciami cestovného ruchu.

Za najväčšiu tohtoročnú stratu pre Slovensko a aj „Little Big City“ považujem Aleša Tvrdého – blogera roka 2014 v kategórii cestovanie, ktorý pre nedostatok príležitostí dlhodobejšie odišiel na Taiwan.“